Re: Serwer pocztowy z dodatkami (clamav,spamassassin,rbl) w firmie

Dnia 15-02-2006, śro o godzinie 11:51 +0100, Paweł Tęcza napisał(a):

> Jesli podlaczone do Amavisa antywirusy ClamAV lub ArcaVir stwierdza,
> ze wiadomosc zawiera wirusa, to jest ona odrzucana przez serwer,
> ale na wszelki wypadek zostaje jeszcze umieszczona w 10 dniowej
> kwarantannie. Kazdy mail, ktorego przepuszcza antywirusy jest
> nastepnie skanowany przez SpamAssassina, wspieranego przez Razora
> i DCC. Antyspam oznacza listy i przekazuje je dalej maildropowi,
> ktory wykonuje filtry uzytkownika i umieszcza listy w folderze
> Otrzymane, albo w Koszu, albo w ogole je usuwa. Uzytkownicy moga
> [...]

I o taką funkcjonalność mi chodzi. Czy jest jakieś gui do obsługi
kwarantanny?. Mi wystarczy linia poleceń ale drugi admin jest wychowany
na produktach MS.

Filtrowanie własnoręczne odpada z dwóch powodów, wymaga włożenia pracy i
podstawowej wiedzy z obsługi aplikacji bardziej zaawansowanej niż
notatnik. Pojawiła się wcześniej propozycja oznaczania spamu i
filtrowania wiadomości u użytkownika. Końcówki są na windowsie, więc
filtrowanie wiadomości musi odbywać się na serwerze, a wiadomości
budzące wątpliwość powinny lądować w kwarantannie do późniejszego
przejrzenia przez administratora.

Istnieje możliwość postawienia serwera pocztowego wraz z dodatkowymi
aplikacjami i chciałbym zrobić to na debianie. W pierwszym etapie 80-120
kont (znając życie 150;)), jeśli wszystko będzie działało to kolejne 300
do przeniesienia z serwera windowsowego.

Jak mocny sprzęt może być potrzebny do udźwignięcia tylu użytkowników?