Re: Serwer pocztowy z dodatkami (clamav,spamassassin,rbl) w firmie

On Tue, Feb 14, 2006 at 04:59:03PM +0100, ozyrys.hd wrote:

> Witam wszystkich,

Hej!

> Mam pytanie do administratorów firmowych serwerów pocztowych tych z
> bajerami (clamav,spamassassin,rbl). Jak wygląda w takich systemach
> dostarczanie poczty oznaczonej jako spam, czy jest jakaś kwarantanna?

Na Uniwersytecie Warszawskim serwery pocztowe dla pracownikow
i studentow przyjmuja wszystkie maile kierowane do ich uzytkownikow,
ktore nie zawieraja wirusow. Nie "wycinaja" wiec spamu ze wzgledu
na ryzyko, ze jakis bardzo wazny list nie dotrze do jakiegos Bardzo
Waznego Profesora.

Jesli podlaczone do Amavisa antywirusy ClamAV lub ArcaVir stwierdza,
ze wiadomosc zawiera wirusa, to jest ona odrzucana przez serwer,
ale na wszelki wypadek zostaje jeszcze umieszczona w 10 dniowej
kwarantannie. Kazdy mail, ktorego przepuszcza antywirusy jest
nastepnie skanowany przez SpamAssassina, wspieranego przez Razora
i DCC. Antyspam oznacza listy i przekazuje je dalej maildropowi,
ktory wykonuje filtry uzytkownika i umieszcza listy w folderze
Otrzymane, albo w Koszu, albo w ogole je usuwa. Uzytkownicy moga
sami za pomoca filtrow okreslac poziom, od ktorego zaczyna sie dla
nich spam.

Pozdrawiam,

P.