Re: no to się porobiło ...

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: ok1 <wartan78@o2.pl>
Do: debian-user-polish@lists.debian.org
Data: Tue, 7 Feb 2006 21:13:53 -0000
Temat: no to się porobiło ...

> witam serdecznie
>
> Trochę namieszałem i padło mi absolutnie wszystko. Mianowicie
chciałem poprawić sobie działanie firefoxa jak w poście powyżej
"firefox 1.5.0.1" i nieskutkowały żadne metody opisywane przez
rupowiczów. Dlatego własnie zdecydowałem się na upgrade na wersje
testing swojego stabilengo wspaniałego sarga. No i tu klapa po
pierwsze nie uruchamiaja mi się Xsystem (tryb graficzny), umarł mi
apt .... mianowicie po zrobieniu apt-get update i apt-get
dist-upgrade wywala mi błąd zależności pakietów mam u siebie mysql (
dla praktyki czystej  - żadna ważna baza danych ) i to jest jego
największa bolączka tj mysql-server-4.1 potrzebuje mysql-common do
swojego działania. Apt chce mi usunąć ten server jednakże żeby cos
znim zrobić musi mieć ten drugi pakiet (mysql-common), który sie nie
zainstaluje (bądź ie chce się instalować, nawt z -f w apt-get) login
przy logowaniu sie wywala całą masę błedów tj mianowicie wygląda to
następująco :
> -------------------------------
> login: moj_login [enter]
> error with parameter :PASSWORDLENGTH
> około sześciu linijek z różnymi parametrami...
> password:[enter]
> debian#/ (i działa normalnie)
> -------------------------------
>
> z tego co widziałem w logach  miałem problem z dpkg i
rozpakowywaniem plików jednakże pisząc tego email'a nie mam dostępu
do swojego debiana (bo się wykopsał :) ) i nie mogę jednoznacznie
stwierdzić tego co to dokładnie chodzi .

> Moje pytania brzmią :
> 1) w jaki sposób naprawić programy upgradujące system i czy system
jest do odzyskania ?
> 2) w jaki sposób uruchomić tryb graficzny?
> 3) czy można "nadpisać" partycje przy pomocy DVD botowalnej Debiana ?
>
> pozdrawiam
>

> --------------------------------
> [bez swojego topica( topicu) bo mi umarł Debian :(

Witam
Z tym debianem jak zauważyłem na jednym kompie mam sarge stable na
drugim mam unstable  i musiałem sporo pakietów przekopać :)
Jak chcesz korzystać dobrze to albo stable albo unstable :)
Wpisz mirrory z unstable do apt-a i dawaj upgrade :)
Tryb graficzny uruchamiamy poleceniem startx ,wczesniej musimy sie
skonfigurowany nasz srwer x'ów Xfree86 czy X.org ;d
Konfiguracje xserwerów zazwyczaj są w /etc/X11 nazwy plików zależne
od Xserwera :)
Tak partycje można naprawiać z bootowalenj płytki debiana ale ja bym
polecał jakieś LiveCd np. Knoppix'a i partycje układamy fdisk'iem
oraz cfdisk'iem dla miłośników GUI jest Qtparted :)
Pozdrawiam
Mam nadzieje ze pomogłem ;-)

<<<===>>>
Wojciech Stępniak || GG:2471749  || JID:djlinux@chrome.pl