no to się porobiło ...

witam serdecznie

Trochę namieszałem i padło mi absolutnie wszystko. Mianowicie chciałem poprawić sobie działanie firefoxa jak w poście powyżej "firefox 1.5.0.1" i nieskutkowały żadne metody opisywane przez rupowiczów. Dlatego własnie zdecydowałem się na upgrade na wersje testing swojego stabilengo wspaniałego sarga. No i tu klapa po pierwsze nie uruchamiaja mi się Xsystem (tryb graficzny), umarł mi apt .... mianowicie po zrobieniu apt-get update i apt-get dist-upgrade wywala mi błąd zależności pakietów mam u siebie mysql ( dla praktyki czystej  - żadna ważna baza danych ) i to jest jego największa bolączka tj mysql-server-4.1 potrzebuje mysql-common do swojego działania. Apt chce mi usunąć ten server jednakże żeby cos znim zrobić musi mieć ten drugi pakiet (mysql-common), który sie nie zainstaluje (bądź ie chce się instalować, nawt z -f w apt-get) login przy logowaniu sie wywala całą masę błedów tj mianowicie wygląda to następująco :
-------------------------------
login: moj_login [enter]
error with parameter :PASSWORDLENGTH
około sześciu linijek z różnymi parametrami...
password:[enter]
debian#/ (i działa normalnie)

z tego co widziałem w logach  miałem problem z dpkg i rozpakowywaniem plików jednakże pisząc tego email'a nie mam dostępu do swojego debiana (bo się wykopsał :) ) i nie mogę jednoznacznie stwierdzić tego co to dokładnie chodzi .

Moje pytania brzmią :
1) w jaki sposób naprawić programy upgradujące system i czy system jest do odzyskania ?
2) w jaki sposób uruchomić tryb graficzny?
3) czy można "nadpisać" partycje przy pomocy DVD botowalnej Debiana ?

pozdrawiam

[bez swojego topica( topicu) bo mi umarł Debian :(