Re: postfix+wirtualni userzy + maildrop

Witam!

On Tue, Feb 07, 2006 at 12:12:35PM +0100, Wojciech Firlej wrote:
> 06-02-03, Cezary Siwek <cezary_siwek@yahoo.co.uk> napisał(a):
[...]
> a po cholere chcesz sie bawic w maildropa? W transport map uzyj
> virtual: zamiast maildrop: i po sprawie ...

maildropa moza "zaprzac" do filtrowania poczty, np. po naglowkach
lub tresci maila, po jego wielkosci lub typie, odrzucania wiadomosci
z komunikatem bledu, robienia przekierowan itp.

W naszym systemie z Courierem to maildrop "odpala" SpamAssassina,
a nia na odwrot. Robi sie to przez nastepujacy wpis w etc/maildroprc

if ($SIZE < <limit_wielkosci>)
   xfilter "/usr/bin/spamc"

> Jako ze uzywam to tylko dla jednej z domeny z 2 uzytkownikami nie
> zajmowalem sie nastepujacym problemem:
>
> jak sie automatycznie zaklada maildiry przy uzyciu maildropa (przy
> virtual sa zakladane automatycznie przy dostarczaniu pierwszego maila)

O ile mi wiadomo maildrop zajmuje sie tylko dostarczaniem maili
do Maildirow i sam z siebie nie potrafi ich zakladac. Do tego celu
mozesz uzyc maildirmake albo napisac wlasny skrypt, ktory wywola
kilka razy mkdir. Struktura Maildira jest dosc prosta, raptem kilka
katalogow "na krzyz".

Pozdrawiam,

P.