polskie fonty w xterm

witam,
no mam taki problem: w KDE (generalnie), w konsoli z KDE, Gnomie, itd...mam wszedzie polskie fonty (w aplikacjach uzytkowych, w TeX'u, w OpenOffice, w komunikatach systemowych - (prawie) wszedzie); to prawie to xterm oraz (co dziwne) takze w kdm (tylko nazwisko, reszta jest z polskimi ogonkami); nie przejmowalbym sie tym tak mocno, jednak jest pewne ale: uzywal programu, ktorych chyba jakos tak obsluge czcionek wlacza podobnie jak xterm - no i tutaj mnie boli, bo tam na polskich fontach ogromnie mi zalezy

w xorg.conf mam klawiature "pl", "pc104", wszystkie locale na "pl_PL"

mam pomieszany testing/unstable

Marcin

--
Marcin Błażejowski