Re: Firewall i Logi na konsolach

06-01-24, Tomasz Jakub Skrynnyk <skrynnyk@post.pl> napisał(a):

> Doraźnie:
>    setterm -msg off

Faktyczne działa :-)

> (ten temat wraca co jakiś czas, jak upiorny śmiech ;))

:-)

> Do automatycznego odpalania był kiedyś stary, dobry:
> /etc/ppp/ppp_on_boot, ale już jest "deprecated" (i słusznie). Użyj
> standardowej metody podnoszenia interfejsów.

Połączenie uruchamiam tak:

pppd file internet

czyli jak by to miało wyglądać u mnie :)

> Aby odpalić skrypt po nawiązaniu połączenia przez ppp, umieść go
> (lub odwołanie do niego) w /etc/ppp/ip-up.d

dzięki, zrobiłem dowiązanie i firewall startuje

> I polecam gorąco `man pppd`.

Heee, częściowo czytałem, ale tyle tych manuali w linuxie, że ciężko
wszystkie przerobić :)

>Jeśli chcesz tylko wysłać coś na inną konsole, nie musisz niczego
> zmieniać w /etc/inittab. Nie twórz niepotrzebnych procesów. :)

hmmm, jest trochę zbędnych procesów... chyba znów pozmieniam initab :)