wpisywanie polskich znakow w x

wiem, ze temat nieraz poruszany juz byl....
ale wykonalem wszystkie zalecenia
(prawie. z kcontrol sie nie bawilem, ale rozumiem ze to tylko nakladka)
i polskich znakow wpisywac nie moge
(wyswietlaja sie swietnie)

w xorg.conf mam wpisane ladnie chyba:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xorg"
        Option          "XkbModel"      "pc105"
        Option          "XkbLayout"     "pl"
        Option          "XkbVariant"    "pl"
        Option          "XkbOptions"    "pl2"
EndSection

locale:

LANG=pl_PL
LANGUAGE=pl_PL:pl
LC_CTYPE="pl_PL"
LC_NUMERIC="pl_PL"
LC_TIME="pl_PL"
LC_COLLATE="pl_PL"
LC_MONETARY="pl_PL"
LC_MESSAGES="pl_PL"
LC_PAPER="pl_PL"
LC_NAME="pl_PL"
LC_ADDRESS="pl_PL"
LC_TELEPHONE="pl_PL"
LC_MEASUREMENT="pl_PL"
LC_IDENTIFICATION="pl_PL"
LC_ALL=

czcionki wszystkie zainstalowane (no moze nie wszeklie, ale xfonts-biznet* oraz msttcorefont owszem)

dpkg-reconfigure console-data i common
tez mam za soba i wybieralem jak trzeba...

no nic mi wiecej nie przychodzi do glowy...
wszytko bylo ok na swierzutkim testing, ale pomyslalem ze unstable jednak ciekawsze na biurko.
no i mam teraz ciekawie. zamiast isc do kina siedze i kombinuje :/

pzdr
strug