problem z siecią przy zmianie mac adresu

miałem neta na stacjonarnym kompie,sporadycznie potrzebowałem mieć
siec na laptopie,zmieniałem sobie maca i wszystko działało bez
zarzutu(w windozie również) plik /etc/network wyglądał tak

auto lo
iface lo inet loopback

iface mtnet inet dhcp
   pre-up ifconfig eth0 hw ether 00:0D:87:97:5B:FA
   post-down ifconfig eth0 hw ether 00:40:D0:43:9D:A1

itd...
interfejs podnosiłem przez : ifup eth0=mtnet

teraz zmieniłem dostawce internetu i siec niestety nie chce robić !
próbowałem również ustawien statycznych(z którymi wczesniej tez nie
było kłopotu) ale nie dalej to samo czyli :

laptok:/home/x# ifup eth0=mtnet
Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.1
Copyright 2004 Internet Systems Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/products/DHCP

Listening on LPF/eth0/00:0d:87:97:5b:fa
Sending on   LPF/eth0/00:0d:87:97:5b:fa
Sending on   Socket/fallback
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
DHCPOFFER from 192.168.0.1
DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67
DHCPACK from 192.168.0.1
SIOCADDRT: Network is unreachable
bound to 192.168.26.22 -- renewal in 376556 seconds.

Podejrzewał że chodzi tu o routing ? SIOCADDRT: Network is
unreachable ,nadmienie że w windozie po zmianie maca wszystko gra
przy tych ustawieniach lub na auto
(       address 192.168.26.22
        netmask 255.255.255.0
        gateway 192.168.0.1
        dns 192.168.0.2 )

mam w sumie serwer na kompie stacjonarnym,ale po co mają 2 komputery
chodzic...

prosze o pomoc
dzieki