Re: Siemens ME45 jako modem GPRS

06-01-21, Tomasz Szczechowiak <taal@pojezierze.com> napisał(a):

> man minicom, lspci nie będzie widziało tego modemu. Do konfiguracji
> najlepiej użyć pppconfig i ręcznie poprawić konfigi przez niego
> wygenerowane. Generalnie z tym telefonem nie powinno być absolutnie
> żadnych problemów.

Witaj Tomek

Dziękuję Ci za odpowiedź. Skonfigurowałem program minicom (minicom -s)
próbowałem różnych portów od 0 do 4, tylko na /dev/ttyS0 pojawiło się
coś takiego:

AT S7=45 S0=0 L1 V1 X4 &c1 E1 Q0
OK

Czyli to oznacza że system "widzi" modem. Tak?

Zainstalowałem jeszcze programik GPRS Easy Connect, wszystko
skonfigurowałem (model telefonu, APN itd.) i ciągle pokazuje błąd.
Komunikat sugeruje że telefon jest nie podłączony?

Ponownie próbowałem połączyć się korzystając ze skryptów o których
wcześniej wspominałem, ale dalej bez rezultatu

Gdzie można jeszcze szukać przyczyny?

ps.
pppconfig'a też sprawdzałem nie wykrywa modemu, trzeba ustawić
ręcznie, trzeba mu ręczne wskazać /dev/ttyS0