nietypowa klawiatura i polskie "ogonki"

Witam!
Ja znow z lamerskim problemem
Mam stara macintoshowa klawiature z jednym altem
I mam klawisz polecenie, ktory pod linuxem nic nie robi
Dzialam pod X-em (kdm i icewm)
I jak na razie, alt sluzy do wywolywania polecen z menu skrotami, i przez
to nie moge uzyskac polskich liter.
Chce albo ustawic alt na ogonki, a polecenie na skroty, albo odwrotnie
(obojetnie mi)
Po lekturze paru HOWTOs, doszedlem do wniosku, z Debian wszystkie configi
trzyma gdzies indziej niz reszta linuxow =). Gdzie sa te konfigi od
klawiatury?
A moze jakimis poleceniami da sie to na stale zrobic? Moglby mi ktos pomoc?
Bawilem sie xmodmap'em, ale bezskutecznie.
A jeszcze zeby latwiej bylo pisac
Alt = 64
Polecenie = 115
Pozdrawiam