Re: grub vs lilo

Dnia 17-01-2006, wto o godzinie 21:53 +0100, Kijek Adam napisał(a):
> Witam.
>
> Jakie sa znaczace korzyści uzywaniu grub. Sam uzywam, ale nie wiem
> właściwie czemu.

ja zaś używam z 3 powodów (tak ogólnie):
1. jest obecnie domyślny w debianie, więc z ciekawości go obejrzałem i
   jakoś zostawiłem na instalowanym serwerze, a potem przeszedłem na
   niego na domowej maszynce,
2. podoba mi się mechanizm haseł, mogę sobie zabezpieczyć (automatycznie
   generowane) obrazy dodatkowe (czyli np. te przechodzące do trybu
   pojedynczego użytkownika, posiadające jakieś dodatkowe opcje),
   pozwala mi także na zdefiniowanie dodatkowego menu włączanego dopiero
   po wpisaniu hasła. dodatkowo hasło mogę wpisać w postaci md5, w lilo
   jest możliwość wpisania tylko czystego niezakodowanego hasła
3. może bootować także inne systemy (nie jest linux-only), i wcale ni
   chodzi mi tu tylko o windowsa, ale np. FreeBSD,

no i dodatkowo:
4. nazwy obrazów nie muszą być tak krótkie jak w lilo,
5. update-grub(8) przy przy instalowaniu nowego kernela dodaje mi wpisy
   alternatywne dla każdego obrazu, dzięki czemu nie muszę się o to
   martwić (co ma znaczenia przy aktualizacjach, czy dodawaniu na wielu
   maszynach)
6. dalej mam możliwość ręcznego definiowania opcji dla danego obrazu,
   wystarczy przenieść go poza sekcję tworzonych automatycznie
7. przywykłem, więc czemu wracać do starego lilo :P

--
mirosław boruta
rlu: #344083