Re: tuner telewizyjny pixelview bt878 P+

Dnia środa, 4 stycznia 2006 17:09, Wojciech Ziniewicz napisał:
> [...]
[...]
> Dzieki wsyzsktim za odpowiedzi. Na razie udało mi sie wyeliminować
> błędnie załadowany moduł. Z konfiguracji powyżej korzysta sie wlasnie
> dokladnie w przypadku mojej karty . wrzuciłem to do
> /etc/modutils/tuner_tv a potem dałem "update-modules" i znalazło sie
> przez to w /etc/modules.conf.
>
> Obraz to tylko morka, zapping nie znajduje mi zadnego kanału, tak samo
> kdetv. Wszedzie wybieram PAL. .. zastanawiam sie co jeszcze..
>
> Może antene mam za słabą ? nie wiem jak mocną antenę trzeba mieć do
> tunera wiec uzywam takiej od wierzy (wieżąc że zauważe chociaż słaby
> [...]

witam,

dorzucę swoje trzy grosze :-)

W chwili obecnej używam SIDa, kernel 2.6.14-2-k7 z pakietów, karta TV to
PixelView BT 878P+ FM.RC rev. 9F. Objawy miałem takie, że pomimo załadowanych
odpowiednich modułów, xawtv nie potrafił odnaleźć sygnału. Już dawno dałem
sobie z tym spokój i dopiero ten wątek spowodował, że podjąłem kolejną próbę
uruchomienia tego cholerstwa. Próbowałem tego konfigu, który podesłał Piotr
Chylewski i efekt był taki sam - czyli żaden :-(

Dopiero jak zacząłem googlać znalazłem na jakimś forum Ubuntu (w sumie to też
Debian ;-) ) radę,  która okazała się strzałem w "10". Ktoś polecał, dla
jakiejś karty AverMedia, aby umieścić w /etc/modprobe.d/bttv wpis treści:

  alias video0 bttv
  options bttv card=numer_karty tuner=numer_tunera pll=1

Utworzyłem więc plik /etc/modprobe.d/bttv i wrzuciłem do niego taki mix z
różnych porad:

  alias video0 bttv
  options bttv card=72 tuner=28 radio=1 pll=1 gbuffers=4

i ..... zadziałało :-)

Mam jeszcze problem z dźwiękiem, jak przechodzę pomiędzy kanałami to tracę
fonię i muszę wówczas pstryknąć w ustawieniach z jednego standardu PAL na
inny i jest OK. Podejrzewam, że to kwestia dobrania odpowiedniego ustawienia
dla parametru "tuner", muszę trochę doczytać na temat pozostałych opcji bo na
razie to cała ta konfiguracja jest "na macanego". Drugi problem, też
dotyczący dźwięku, to brak regulacji głośności z poziomu aplikacji. Mogę
regulować dźwięk tylko kanałem głównym z mixera ale to raczej nie jest już
problem modułu bttv.
Do oglądania telewizji używam tvtime IMO jest bardziej "gładki" w obsłudze niż
xawtv :-).

A tak przy okazji, może ktoś w kilku słowach powiedziałby jaka jest różnica
pomiędzy   "/etc/modprobe.d" a "/etc/modutils" i kiedy należy mieszać w
jednym a kiedy w drugim katalogu?

--
pozdrawiam,
rafał