Re: bałagan z modułami

On Tue, Jan 10, 2006 at 08:55:48PM +0100, Marcin Landowski wrote:
> to już wiedziałem. Ale również szukałem sposobu, na "automagiczne"
> zbudowanie tego pliku zgodnie z rzeczywistością systemową.  Tam jest

Istnieje oprogramowanie do detekcji sprzętu, niektóre dystrybucje
korzystają z nich "fabrycznie" (jak Knoppix). Przychodzi mi na myśl
"coldplug" czy "discover", ale nie traktuj tego jako rekomendacji -
nie korzystałem.

> pełno dobra wszelakiego, ale żeby przypadkiem nie wyrzucić czegos
> potrzebnego, to musiałbym ręcznie zaglądać, jak nazywają się moduły w
> /lib/modules/ i je tam wsadzać. I jeszcze nie miałbym pewności, czy aby
> kolejność jest właściwa. Tzn. "ręcznie" musiałbym z moim obecnym stanem

W idealnym świecie odpowiednie moduły powinny ładować się
automatycznie, czy to przy odwołaniu do pewnego urządzenia, interfejsu
sieciowego, czy to za pomocą magii takiej jak hotplug. Do /lib/modules
trzeba wrzucać tylko te wyjątkowe, z którymi są problemy.

W razie dalszych problemów zastanów się czy nie korzystać z
oficjalnych debianowych kerneli, one mają zapewne wkompilowane
wszystko to, czego potrzebujesz (nie mówiąc już o całej masie tego,
czego nie potrzebujesz).

Pozdrawiam,
Adam

--
Adam Byrtek / Alpha
,,Każdy ideał w ciele jest trywialny'' -- prawdy algebraiczne