Re: edytowanie obrazów płyt

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że soo2debian@o2.pl napisze:

> dobra,podmontować już umiem ;)
> ale nie można skaskować ani umieścić tam żadnego pliku na tak
> podmontowanym obrazie,
> z tego co widzę trzeba skopiować obraz płytki do innego katalogu
> gdzie będzie możliwa edycja i co ?? mkisofs? gubie sie w tych 100
> parametrach,a chce żeby płyta dalej pozostała bootowalna, chcę
> troche zmodyfikować płytke instalacyjną debiana///

Trudno wymyślić, co będzie potrzebne. W szczególności nie wiem, jak
zrobiona jest część bootująca na debianowych płytkach a nie mam
żadnych aktualnych pod ręką, żeby sprawdzić.

Na twoim miejscu zainteresowałbym się programem jidgo (apt-cache search jidgo),
który z tego co pamiętam składa płytki debianowe ze ściągniętych pakietów.

PS. Przypuszczam, że można też ściągnąć sobie część bootującą z ftp (są/były
wersje dyskietkowe i cd) podać nazwę obrazu jako parametr do mkisofs i tyle
(a jeśli mkisofs cię przeraża, to zainstaluj np. gcombust).

Miłego dnia

--
Jacek Kawa