Re: Firebird serwer problem z połączeniem

adstp@o2.pl wrote:
> Witam
> Jest firebird superserwer z paczki (sarge)+ samba(również paczka).
> Jest też baza danych plik.gdb.
> Łącze się lokalnie z tą bazą isq -u SYSDB -p haslo localhost:/baza/
> plik.gdb.
> Wszystko jest ok, mogę wykonywać zapytania SQL na tej bazie.
> Problem pojawia się, gdy jednocześnie łącze się z Windy, w momencie
> nawiązywania połączenia, firebird się wiesza, pomaga shutdown i
> ponowny start firebirda. Nie wiem co może być tego przyczyną, w
> logach nic nie znalazłem. Proszę o sugestie jak zlokalizować
> [...]

1. Jeśli równocześnie udostępniasz plik bazy przez sambę - najszybciej
stawiam na to - /etc/init.d/samba stop. Generalnie - jakiekolwiek dostęp do

pliku bazy w czasie pracy firebirda (nawet zwykłe kopiowanie!) może
skończyc się uszkodzeniemm bazy (a to za sprawą zakładanych w tym
momencie blokad)
2. wersja klienta na windzie
3. Brak miejsca na dysku - w takim przypadku firebird zżera 100% proca i
pomaga tylko jego restart - najczęściej dochodzi też do uszkodzenia bazy
4. Sprawdz prawa do /var/lib(?)/firebird/security.fdb (firebird.firebird
0600) - ale to raczej odpada, jesli mozesz podlączyć się z localhost

Z doświadczenia powiem, że paczkowany firebird 1.5.1 z sarge chodzi
stabilnie i bezproblemowo, nawet z klientem od interbase 6.0, i nie
miałem dotychczas większych problemów na żadnym z serwerów, którymi
administruję
(pomijając kilka przypadków uszkodzenia bazy udostępnianej przez sambę,
albo kopiowanej na żywca w czasie pracy serwera)

Janes