Firebird serwer problem z połączeniem

Witam
Jest firebird superserwer z paczki (sarge)+ samba(również paczka).
Jest też baza danych plik.gdb.
Łącze się lokalnie z tą bazą isq -u SYSDB -p haslo localhost:/baza/
plik.gdb.
Wszystko jest ok, mogę wykonywać zapytania SQL na tej bazie.
Problem pojawia się, gdy jednocześnie łącze się z Windy, w momencie
nawiązywania połączenia, firebird się wiesza, pomaga shutdown i
ponowny start firebirda. Nie wiem co może być tego przyczyną, w
logach nic nie znalazłem. Proszę o sugestie jak zlokalizować
problem.
Pozdrawiam,
Adam

e-mail:adstp@tlen.pl