Antwort: problrmy poczatkujacego z ASUS'em (A6K z AMD64)

Witam,

- źródla jądra w debianie są spaczkowane (razem z odpowiednimi patchami - jednak ze względu na dlugi czas zamrażania dystybucji, często z inklinacją do zawsze, nie są to latki najnowsze: kernel-source-*.*.**.deb (są z galęzi 2.4 i 2.6);, do kompilacji jąderka będziesz potrzebowal: gcc, make i w zależności od sposobu konfiguracji i instalacji być może: kernel-package i ncurses-dev lub nawet X jeśli chcesz konfigurować jądro w trybie graficznym...

- A próbowaleś Denonatora do Twojej nVidii? Ja do swojego GeForce'a odnalazlem po prostu sterowniki przeglądając archiwa www.debianhelp.org;

-urządzenie bez sterowników raczej dzialać nie będzie - w sieci na pewno znajdziesz odpowiednie sterowniki do tej bezprzewodówki, wielu ludzi poleca ndiswrappera, ja jednak wolę urzywać odpowiednich modulów do jądra...

- użyj parametu auto....; lub wpisz po prostu odpowiednie polecenie mount jako root...;

Pozdrawiam,
Patryk

Bartek Boguszewski <bkomar@go2.pl>

20-12-2005 17:07

An
debian-user-polish@lists.debian.org
Kopie
Thema
problrmy poczatkujacego z ASUS'em (A6K z AMD64)

witam wszystkich...

ostatnio postanowilem na swojego ASUS'a (A6K z AMD Turion 64) wgrac
odpowiednia wersje debiana - debian-31r0a-amd64 - chyba musze dodac
wersja jeszcze nieoficjalna... ...no i... instalacja poszla... mozna
powiedziec ze debian dziala ale:

* debian nie ma jadra (kodu zrodlowego przygotowanego do kompilacji
- sciezka : /usr/src/ jest pusta) ani narzedzi potrzebnych do
rekompilacji jadra dlatego moje pierwsze pytanie skad moge pobrac
odpowiednie obrazy i laty oraz jakie narzedzie powinienem zainstalowac??

* grafika mojego laptopa to nVidia GeForce Go 6200 - ani asus
ani nVidia nie maja sterownikow do tej grafiki dla platformu innej
niz MS -- czy moze znacie sposob jak sobie z tym poradzic??

* jakby problemow bylo malo nie moge wlaczyc WiFi - urzadzenie
wbudowane w laptopa i bardzo standardowe zgodne ze standardami
IEEE 802.11gb b/g (firmy asus oczywiscie) - czy istnieje je jakis
standardowy pakiet do obslugi takiej WiFi czy musze szukac czegos
z poza debiana

i jak narazie ostatnia rzecz:
* chcialbym "zamotowac" moje pozostale partycje: NTFS i FAT32 a
dodanie linijek w pliku /etc/fstab w postaci

/dev/hda1    /mnt/hd1    NTFS    defaults    0    0

powoduje jedynie dodanie, doslownie, pustych dyskow - czy oprocz
zmiany w tym pliku musze jeszcze cos doinstalowac??

z gory dziekuje za pomoc i poswiecony czas
Bartek