Re: probelm z iptables

Witam!

Akurat 18-12-2005 (nie) o godz. 21:56 soo2debian@o2.pl napisał(a):

> iptables v1.3.3: can't initialize iptables table `nat': Table does
> not exist (do you need to insmod?)
> Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.
>
> mam zainstalowany oczywiście pakiet iptables, a kernela 2.6.14
> ,przypuszczam,że czegoś w kernelu nie zaznaczyłem
I bardzo słusznie przypuszczasz.

> # IP: Virtual Server Configuration
To Ci raczej całkiem niepotrzebne, no chyba, że faktycznie masz zamiar
robić klastry. ;)

> # IP: Netfilter Configuration
> #
> # CONFIG_IP_NF_NAT is not set
A tego Ci właśnie zabrakło. Dlatego nie zrobisz ani masquarady, ani
forwardu... Polecam przy konfiguracji kernela czytanie helpa do
poszczególnych modułów, tam masz m.in. informacje o zależnościach.

Poza tym widzę, że nie zaznaczyłeś jeszcze kilku innych pozycji w sekcji
Netfilter, a przydaje się czasem takie tunelowanie
(CONFIG_NET_IPIP/IPGRE) czy parę innych rzeczy... :)

Pozdrawiam
tym0n

--
Tomasz Jakub Skrynnyk
GnuPG: 85EB 93FC 72DC D4DD 6586  98ED AB36 F1AD BF77 D9BB