FW: Kernel dla sarge

-----Original Message-----
From: Rafał Dąbrowa [mailto:rafal@zp.lo3.wroc.pl]
Sent: Thursday, December 08, 2005 9:56 AM
To: 'Wojciech Ziniewicz'
Subject: RE: Kernel dla sarge

Witam !

Do tej pory zawsze instalowałem kernel ze zrodeł (www.kernel.org), dzieki
czemu miałem rozeznanie jakie moduły mam w systemie + oczywiście nakładanie
patch'y dla grsecurity, patch-o-matic'a, itp. Jak wygląda sprawa z
zastowowaniem gr-security lub patchomatic'a przy użyciu debianowego jądra ?
Przed chwilą zainstalowałem kernel przez apt 2.6.8-2-686, system wstał bez
problemu, cała operacja zajęła mniej niż minutę:). Przez modconf'a można
załadować dowolny moduł, oki. Natomiast miałem kiedyś problem ze
sterownikiem, który nie chciał działać prawidłowo jeśli był załadowany jako
moduł (chyba któryś SCSI), pomogło na stałe wkompilowanie w jądro. Ale
domyślam się, że przez apt ściągam skompilowany kernel, który pozwala mi
jedynie na załadowanie wybranego modułu, a nie włączenie go na stałe.
Dalej, na apt jest jądro serii 2.6.8-2-686, a na www.kernel.org mamy już
2.6.14.3, czyli sporo nowsze.
I ostatnie pytanie, co jest "bezpieczniejsze" w uzywaniu kernela debianowego
?

Pozdrawiam
Rafał