Schowki i MGT/xterm

Witam wszystkich grupowiczów,
z uwagi na mniejsze wymagania, szybkoś uruchamiania i in. zdecydowałem się ostatnio przesiąść z konsole na multi-gnome-terminal. Większość ustawień udało mi się skonfigurować zgodnie z przyzwyczajeniami, źródłem problemów są jedynie schowki.

Z tego co czytałem w X funkcjonują dwa schowki:
a) *primary* - zwany czasem *selection* (do którego trafia obszar zaznaczony myszką w mgt, czy xtermie);
b) *clipboard* do którego trafiają dane kopiowane np. z firefoksa.

Po skopiowaniu kawałka tekstu w firefoksie, jest on dostępny w MGT (jak i xtermie), czyli jak rozumiem aplikacje te potrafią czytać z *clipboardu* (albo firefox wkleja dodatkowo do *primary*/*selection*). Niestety po skopiowaniu kawałka tekstu w mgt w *clipboardzie* go nie ma (sprawdzałem programikiem xclipboard) - w szczególności nie mogę go wkleić do firefoxa. Natomiast mogę go przenosić pomiędzy mgt i xtermem (czyli tekst siedzi tylko w *primary*/*selection*).

Chwilowo obszedłem problem uruchamiając javową aplikacyjkę JClipboard (http://www.gietzen.de/jclip.html), która nasłuchuje zdarzeń w obu schowkach i przenosi dane z jednego do drugiego, ale może ktoś zna jakieś bardziej "koszerne" rozwiązanie...

Dodam jeszcze, że korzystam fluxboksa na debianie w większości sarge ze szczyptą testing, unstable i in. - przykładowo:

mgt             - 2.31-3
xterm           - 4.3.0.dfsg.1-14sarge1
xbase-clients   - 4.3.0.dfsg.1-14sarge1
mozilla-firefox - 1.0.7-0bpo1

Pozdrawiam,
Marek
--
          "Zasoby ludzkie" - to chyba jakieś pojęcie z propagandy Hitlera?
                                                        - mydło, guziki...