Re: Jaki serwer wybrać

Kilka dni temu rozpakowałem kartonik z napisem IBM x346 - 1xXeon EM64T
3GHz/2MB L2/800 MHz FSB z miejscem na drugi taki;) Poza tym można go
obsadzić 16GB RAMu w 4 parach kości i 6-ma dyskami U320 H/S. Całkiem sporo
dokumentacji jest na www.ibm.com, tym bardziej, że IBM jawnie wspiera
Linuksa (szkoda tylko, że nie Debiana) i raczej nie musisz się obawiać o
jakieś zgrzyty. U mnie bedzie na tym chodził firebird (w architekturze
superserver) na sarge obsługujący sporą bazę z dużą ilością osadzonych
procedur, dla ok 40 userów. Zakładam, że średnie obciążenie serwera nie
przekroczy 1%, co pozwoli (mam nadzieję) na uzyskanie krótkiego czasu
odpowiedzi bazy (w razie czego - parę wolnych podstawek dla RAMu jeszcze
jest;) i sporego zapasu wydajności na zadania administracyjne  (gbak|bzip2
co 15 min.)  Na razie jestem na etapie pierwszych testów i eksperymentów z
kernelem 2.6 (dotychczas używałem serii 2.4). Pierwszy kontakt ze sprzętem
bardzo sympatyczny - serwer można rozebrać niemalże na śrubki i poskładać
do kupy w ciągu paru minut bez użycia śrubokręta czy instrukcji (no ale to
w IBMach standard..;). W komplecie szyny i ramię do kabli. Niestety - ten
sprzęt potrzebuje szafy o gł. min 100cm - od płyty czołowej do końca
ramienia ma prawie 92cm.
Pewnie taka maszyna okaże się zbyt potężna (i, co tu dużo gadać - droga) na
serwer plików i poczty, ale - kto wie, czego będziesz potrzebował za parę
miesięcy.. Ewentualnei rozejrzyj się za jakąś używką lub refurbishem klasy
x330 (2xP3 133MHz FSB), x335 (2xXeon FSB533), x342 (2xP3 FSB133) - tego
typu sprzęt można znaleźć za naprawdę rozsądne pieniądze, czasami nawet z
roczną gwarancją. Pomocne na pewno będą te dokumenty:
http://www-03.ibm.com/servers/eserver/education/cust/xseries/xref/usxref.pdf i
http://www-03.ibm.com/servers/eserver/education/cust/xseries/xref/usxref-w.pdf

Janes