Re: MySQL 4.1 + PHP 4.4.0 = brak polskich znaków

On Sun, Nov 06, 2005 at 05:54:32PM +0100, Jacek Politowski wrote:
> Najprawdopodobniej po wykonanym dziś upgrade PHP4 (z 4.3.10 do 4.4.0)
> i Apache (1.3.33 do 1.3.34) zniknęły mi polskie znaki w zawartości
> stron generowanej z bazy (zamiast nich widzę znaki zapytania).

Czy nie zaktualizowałeś też czasem MySQL z 4.0 na 4.1? Te wersje
znacznie różnią się obsłudze locale, a migracja nie jest
,,bezbolesna''. Więcej znajdziesz tutaj:

http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/charset.html

Spróbuj na początku skryptu, z którym są problemy wykonać zapytanie
,,SET CHARACTER SET latin2'' i napisz, czy pomogło. Prześlij też to,
co zwraca SHOW VARIABLES, a dotyczy zestawu znaków.

> Co ciekawe - phpMyAdmin także nie ma problemu z PLiterkami -- zarówno
> przy wybraniu dla niego locale UTF8, jak i iso8859-2 (przy logowaniu)
> -- wyświetla PLiterki poprawnie.

W MySQL 4.1 zestaw znaków (i collation) można ustawiać per baza,
tabela i kolumna. Sprawdzałeś wszystkie te możliwości?

Pozdrawiam,
Alpha

--
Adam Byrtek / Alpha
,,Każdy ideał w ciele jest trywialny'' -- prawdy algebraiczne