Re: Multirouting & maskarada...

Witam,

Dnia sob, lis 05, 2005 at 10:36:03 +0100, Konrad napisał:

> Pytanie do ludzi, którzy mają conajmniej dwóch providerów i sieć.
>
> Zrobine wg instrukcji...
> http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html, poza dwoma
> szczegółami.
>
> Zamiast podanego ip rule stosuję to:
> ip rule add fwmark 0x10 table T1
> ip rule add fwmark 0x20 table T2
> ip rule add fwmark 0x30 table T3
> I wrzucam różne usługi na różne łącza za pomoca iptables w łańcuchu -t
> mangle -A PREROUTING.
> Druga sprawa, zamiast SNAT mam maskaradę.
>
> U mnie działa tylko to łącze, które w tablicy main ma najniżej
> [...]

Ja w tej chwili stanalem przed podobnym problemem - nie uzywam ani
snata, ani markowania, ale zalozylem sobie patch na kernel:
http://www.ssi.bg/~ja/#routes

Testuje go dopiero 2 dni, ale jestem baardzo zadowolony :). Niestety
zzera dosc duzo zasobow, wiec kompik musi byc dosc mocny (p200 z 48 mb
ram nie starczyl).

Michał Prokopiuk
michal[@]linuxstuff.pl
http://www.sklep.linuxstuff.pl