Re: tryby pracy wideo mplayera - fullscreen

mons napisał(a):
> Witam,
>
> Zaczalem walke z mplayerem i zaczalem sie zastanawiac, w jakich
> trybach wideo sprawnie dziala...? Mowa o uruchamianiu typu kliknij na
> plik avi.
> Przy xv - X11/xv: mam cien okna ze statystykami karamby (mimo ze jest
> zawsze pod spodem) oraz okno gmplayera (ten niebieski skin)
> przy X11 - X11 (XImage/xostam) dzialaloby swietnie gdyby nie fakt, ze
> rozdzielczosc na ekranie jest filmu, czyli na fullscreen mam posrodku
> obraz i wokolo ogromna czarna pustke. Moze da sie zrobic aby byl
> fullscreen w tym trybie?

Sprawa jest nieco skomplikowana. Uzywasz rozszerzenia Composite w X'ach
więc wszsytkie okna są renderowane całościowo, a nie tylko te fragmenty,
które są nieprzysłąniane przez inne. Jeżeli używasz jako wyjścia X11 i
jest to okienko renderowane najnormalniej w świecie tak jak inne i
działa normalnie (nie ma problemów z tym, że coś gdzieś wyłazi "z pod"
okienek). Niestety X11 jako, że traktuje okienko jako zwykłe okno X'ów
to wydajność rozwiązania jest kiepska. Można dodać do mplayera opcję
-zoom i będzie softwareowy resize, ale jakość i szybkość kiepska (możesz
do .mplayerrc (chyba) dodać opcję zoom to wtedy będzie używana zawsze).

Z drugiej strony jest rozszerzenie XV które renderuje od razu na ekran i
zapewnia hardware'owy resize. Wydajność o wiele lepsza z tym, że jeżeli
sterownik renderuje obraz i rzuca go prosto na ekran, to przezroczystość
bierze w mordę i nie przysłonisz takiego okienka.

Jak masz mocną maszynę to możesz pomyśleć o X11 + zoom. Drugie wyjście
to minimalizacja wszystkiego i oglądanie w XV (i nie otwieranie innych
okienek - problemy miałem nawet z menu podręcznym). Trzecie wyjście: XV
i wyłączenie Composite (przezroczystości) w X'ach ;) Wybór należy do Ciebie

Romek Kalukiewicz