No core pointer

Witam,

Mam mały problem z Xami. Normalnie używam touchpada, który działa bez
problemów. Czasami podpinam myszke usb która też działa bez problemu. Problem
pojawia się kiedy uruchomię system z myszką wpiętą w port usb. Przy starcie
Xów dostaję wtedy:

(EE) Alps Touchpad no synaptics touchpad detected and no repeater device
(EE) Alps Touchpad Unable to query/initialize Synaptics hardware.
(EE) PreInit failed for input device "Alps Touchpad"
No core pointer

Fatal server error:
failed to initialize core devices

Logi nie pokazują nic więcej.

Wpis w xorg.conf wygląda tak:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Alps Touchpad"
        Driver          "synaptics"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/input/event1"
        Option          "Protocol"              "event"
        Option          "Protocol"              "auto-dev"

i dla myszki usb:
Section "InputDevice"
        Identifier      "USB Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "SendCoreEvents"        "true"
        Option          "Device"                "/dev/input/mice"
        Option          "Protocol"              "ImPS/2"

dmesg podaje tylko tyle:

input: USB HID v1.10 Mouse [Logitech Trackball] on usb-0000:00:02.1-1
drivers/usb/input/hid-core.c: v2.01:USB HID core driver
input: PC Speaker
input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0
input: PS/2 Mouse on isa0060/serio4
input: AlpsPS/2 ALPS GlidePoint on isa0060/serio4
input: USB HID v1.10 Mouse [Logitech Trackball] on usb-0000:00:02.1-1

Wersje:
X Window System Version 6.8.2 (Debian 6.8.2.dfsg.1-9
Build Operating System: Linux 2.6.13-1-amd64-k8-smp x86_64 [ELF]
synaptics 0.14.3

Wcześniej, przy xfree było inaczej. Po uruchomieniu systemu z myszką usb Xy
wstawały ale nie działała klawiatura. Później coś namieszałem i klawiatura
działała tylko kiedy system wstawał z podłączoną myszką. Pomogło chyba
przeinstalowanie sterownikow do touchpada.

Ktoś ma jakiś pomysł? Ja nie wiem nawet czy to wina jądra, X'ów czy
sterowników do touchpada.

Krzysztof Andrelczyk