Re: Tempo startu X-ów

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Łukasz Pieczara <luk@emapa.pl>
Do: debian-user-polish@lists.debian.org
Data: Tue, 25 Oct 2005 13:26:42 +0200
Temat: Re: Tempo startu X-ów

> Krzysztof Matusik wrote:
>   zaraz gryzę się w
Debian, a Debian to

> Specjalnie nie pomoge (szczegolnie jest chodzi o Xy), ale jesli  o
> szybszy start Linuxa, to taki trick swego czasu znalazlem w sieci:
>
> http://www.hoeg.org/blog/2005/07/27/fast-booting-debian/
>
> Łukasz Pieczara

Jeśli chodzi o sam start debiana.
na podanej stronce jest napisane aby,kompilować drivery do kernela,
myślę że to już wydłuża proces startu o nawet 20 sekund !

Moim skromnym zdaniem lepiej jest skompilować wszystko jako
moduły,wyrzucić narzędzia typu hotplug,załadowąć większość
potrzebnych modułów (z wyjąkiem drivera karty graficznej i
klawiatury) już po starcie serwera Xorg.

Od gruba do startu Xorg,wchodze w 8 sek.

I tu jest rzeczywiście DRAMAT czemu ten serwer jest tak wolny i
ładuje sie kolejne 12 sek.(stosuje automatyczne logowanie przez gdm
i menedzer okien fluxbox,GDM-z moich testów wynika że zwalnia start
tylko 1s), wydaję mi się że troche zwolił się start X po
zainstalowaniu dużej ilości czcionek. Wyłączając moduły w sekcji
modules w pliku xorg.conf niewiele można zdziałać ...

załączam moje pliki rcS.d,rc2.d,i kilka moich plików z init.d