Re: PiS i Wolne Oprogramowanie

On Mon, Oct 24, 2005 at 02:43:48PM +0200, deymosmathphy wrote:
> Prosil bym was zebyscie zajrzeli na strone  Internetowe Studium Wolnego
> Oprogramowania PiS ( pis.org.pl/index_2.htm ). Napisalem do nich maila z
> prosba o zmiane nazwy Linux na GNU/Linux i dodania paru linkow miedzy innymi
> na www.gnu.org www.debian.org i pokazanie ze GNU/Linux to nie tylko BASH ale
> istnieje takze srodowisko graficzne prosilem o dodanie linkow do www.kde.org
> i www.gnome.org .
> Uzyakalem taka odpowiedz.
>
> Szanowny Panie,
> Gdybym napisał GNU/Linux to trzeba by wytłumaczyć co to GNU oznacza
> [...]

Co do przemianowywania na siłę Linux -> GNU/Linux to nie uważam, aby to
było konieczne. Tak uważa RMS, ale niekoniecznie trzeba się z tym
zgadzać. Owszem wkład GNU w większości dystrybucji jest duży, ale nie
dominujący. Poza tym jest też wzgląd praktyczny -- wielokrotne
powtarzanie tego łamańca jest niepraktyczne (tak jakby zamiast Polska
pisać wszędzie Rzeczpospolita Polska). Oczywiście podkreślenie wkładu
projektu GNU byłoby jak najbardziej na miejscu.

Co do reszty zarzutów -- czego się spodziewałeś od gościa, który napisał
dwa dokumenty w MS Wordzie i ma problemy z językiem polskim? To przecież
tylko element kampanii. Wygrali wybory, stołki zajęte, więc można o tym
zapomnieć.

Wanted