tryby pracy wideo mplayera - fullscreen

Witam,

Zaczalem walke z mplayerem i zaczalem sie zastanawiac, w jakich
trybach wideo sprawnie dziala...? Mowa o uruchamianiu typu kliknij na
plik avi.
Przy xv - X11/xv: mam cien okna ze statystykami karamby (mimo ze jest
zawsze pod spodem) oraz okno gmplayera (ten niebieski skin)
przy X11 - X11 (XImage/xostam) dzialaloby swietnie gdyby nie fakt, ze
rozdzielczosc na ekranie jest filmu, czyli na fullscreen mam posrodku
obraz i wokolo ogromna czarna pustke. Moze da sie zrobic aby byl
fullscreen w tym trybie?
gl i gl2 powoduja pad. gl pad calego debiana zas gl2 X'ow (restart).
Aktualnie mam geforce6600 i debian pod amd64 plus wodotrysi w stylu
przezroczystosc. Pamietam, jak na starym sprzecie (z riva tnt na
pokladzie0 dzialal mi tylko trb opengl, poniewaz reszta miala podobne
skutki. Jednak tym razem... GL nie dziala.. :(
Sterowniki od nvidii, w ustawieniach xsow mam:
        Option          "NoLogo"                "true"
        Option          "RenderAccel"           "true"
        Option          "CursorShadow"          "true"
        Option          "CursorShadowAlpha"     "70"
        Option          "CursorShadowXOffset"   "2"
        Option          "CursorShadowYOffset"   "2"
        Option          "AllowGLXWithComposite" "true"
        Option          "backingstore" "true" (to podobno to ati, ale
        tez wrzucilem..)

 jakies porady?

--
Pozdrawiam serdecznie: