KDE | kompilacja jądra sposobem Debiana

witam!

Mam 2 problemy których jak dotąd nie udało mi się rozwiązać :
1. W KDE używam opcji startowania za każdym razem z nową sesją. A więc nie
zapamiętuje mi wszystkich działających programów. Chciałbym jednak żeby kadu
uruchamiało się wraz ze startem X'ów. Czy da się to jakoś zrobić ?
2. Kompilując jądro sposobem debiana zamiast --config menu lub też --config x
wyskakuje mi zawsze oldconfig ? Natomiast robiąc make menuconfig lub make
xconfig wszystko jest ok.

Dzięki za każdą wskazówkę!

pozdrawiam,
Mateusz Linda