Re: GPL

Andrzej Mendel wrote:

Czyli jeśli chcemy dostać w nasze łapy jakiś "płatny" program na
licencji GPL, nie musimy płacić, tylko lecimy do kumpla, który zapłacił
(ew. poleciał do swojego kumpla) i kopiujemy.

Właśnie ukradłeś program. Bez _zgody_ kumpla, który zapłacił, nie masz prawa wziąć tych źródeł.

Przynajmniej jeżeli mówimy o źródłach (a binarki można samemu skompilować).

Nie ma znaczenia. IIRC GPL mówi, że jeśli rozpowszechniamy program, to dajemy źródła (celowo upraszczam z daniem, bo ono nieistotne tu) i pozwalamy go nadal rozpowszechniać dalej, byle na GPL, czyli nie ma zakazu rozpowszechniania binarki, natomiast jest obowiązek udostępnienia źródeł (upraszczam).

Obowiązek dystrybucji źródeł przez 3 lata w punkcie 3.b. nie oznacza, że
po tych 3 latach nie mogę dać komuś źródeł które leżą u mnie na dysku.

 To jest _minimalny_ okres i nie zakaz, tylko nakaz.

Z drugiej strony prawnikiem nie jestem, więc może coś przeoczyłem.
Skończy się tym, że sprawa wyląduje w debian-legal, który (która?)
orzeknie, że GPL jest niezgodny z DSFG i cały Debian pójdzie w diabły ;]

 Nie jest niezgodny.

--
The Great Internet Mersenne Prime Search
        http://www.mersenne.org