Debian w kafejce internetowej

Witam Grupowiczów!

Oto opis małej sieci LAN. Maszyna będąca jednocześnie bramką, routerem,
serwerem ftp... może coś jeszcze. Do niej podpięte 12 stacji roboczych i
wszyskie te komputery pracujące na Sarge.
Taki jest pomysł osoby chcącej otworzyć małą kafejkę internetową.

Teraz moje pytanie.
Czy istnieje jakaś aplikacja pozwalająca na zdalne zarządzanie linuksami
w takich kafejkach. Dajmy na to gostek kupuje godzinę przy kompie, ja na
serwerze ustawiam jakoś (?????) "Time na kompie nr.1 = 60min"
a po 60 minutach klient ma zablokowaną mysz i klawiaturę.
Takie patenty na windowsach są, ale co z pingwinami?

Szukałem i w internecie i nic.
Pomyślcie nad tym i dajcie znać jak coś wpadnie wam do głowy.
Dodam jeszcze, że sieć będę budował własnoręcznie, ale obsługą zajmą się
lamerzy więc sztuczki typu zdalne logowanie via ssh czy inne takie
odpadają. Zależy mi na zautomatyzowaniu i ergonomii ewentualnie
istniejącej interesującej mnie aplikacji. ;P

Gorąco pozdrawiam!
Hubert