Re: klopot ze skryptem CBQ

Sub napisał(a):

Myslalem, nad znakowaniem pakietow i posluzeniem sie markami zamiast numerami IP przy pisaniu indywidualnych regulek. Ale mam watpliwosci czy serwer obslugujacy ta siec nie spoci sie zanadto znakowaniem kazdej ramki przy tej ilosci ruchu. No i prawde powiedziawszy podejrzewam rowniez, ze efekt przy markach bedzie ten sam, czyli nadal jedne regulki beda znosic drugie.

Czy ma ktos jakis pomysl jak to obejsc?

Dawno nie bawiłem się CBQ i nie chcę wprowadzać w błąd ale zainteresowałbym się takimi parametrami jak
classid  i parent
Z grubsza chodzi o stworzenie drzewa tj. 192.168.1.0/26 z 4MB jako główna klasa a userzy jako podklasa.
Pomocny może być parametr LEAF.
Jeśli ktoś z grupowiczów jest bardziej zaznajomiony w temacie, proszę o skorygowanie mnie.

M.Ś.