Re: dot: spam

Witam.

Do wspomnianej konfiguracji "Spamassassin + Razor + DCC" można jeszcze dodać pyzor
i wyciąć skośnookich (bez urazy do mieszkańców azji).

wszystkie te rozwiązania są działaniem u przyczyny- fakt ,ale już
najbardziej podstawowa ochrona postfixa przed spamem ( wpisanie
dowolnego dużego SBLa do konfiguracji) daje niewymiernie proste efekty
odrzucając połączenie od spamservera na samym początku..

a cała ochrona polega na dwóch (?) linijkach w /etc/postfix/main.cf

Jeśli chodzi o rbl to ja osobiście jestem zadowolony i polecam to rozwiązanie.

I kończysz na dywaniku u prezesa bo nie dochodzą maile z banku, bo bank jest zdupcony i jest w rblach.

Dobrze skonfigurowany Amavis + antyvirus (np.clamav) + Samassassin pozwala na zachowanie odrzuconych email.
Wszystko zależy od konfiguracji.
Trafienie na listę rbl nie jest trudne ale wina leży po stronie admina serwera pocztowego, który słabo
zadbał o wyeliminowanie spamu.

Pozdrawiam. Mariusz.