Re: dot: spam

05-09-28, Marcin Sochacki <wanted@gnu.univ.gda.pl> napisał(a):

> Skryptów kodujących e-maile przy pomocy JS jest bez liku. Mają jedną
> wadę -- wymagają browsera z JS. Co prawda mało kto używa innych, ale
> jednak chcąc mieć 100% dostępności niektórzy mogą mieć przed tym obawy.
> Niemniej nie robiłbym z tego takiej afery, w zdecydowanej większości
> firm byłoby to do zaakceptowania + można dać formularz WWW do kontaktu w
> razie czego.
>
> Innym trickiem, który działa zawsze jest korzystanie z encji, problem w
> tym, że niektórzy spamerzy też się nauczyli odkodowywać, ale ostatecznie
> dochodzi jednak nieco mniej spamu:
> [...]

wszystkie te rozwiązania są działaniem u przyczyny- fakt ,ale już
najbardziej podstawowa ochrona postfixa przed spamem ( wpisanie
dowolnego dużego SBLa do konfiguracji) daje niewymiernie proste efekty
odrzucając połączenie od spamservera na samym początku..

a cała ochrona polega na dwóch (?) linijkach w /etc/postfix/main.cf
Wojciech Ziniewicz             | wojciech.ziniewicz@gmail.com