Re: Problem z routingiem.

On Mon, Sep 26, 2005 at 06:31:24PM +0200, Lech Karol Pawłaszek wrote:
> On Monday 26 of September 2005 01:12, Wójciak wrote:
> [...]
> [...]
>
> Nie wiem czy to ma dalej miejsce, ale swego czasu (bodajże nawet wspominane na
> lkmlu) kernel linuksa nie zgadzał się na routowanie adresów klas prywatnych.
>
> To był przynajmniej jeden z argumentów za tym, że BSD jest lepsze ;-)
>
> Nie chcę siać FUDa, ale może w tym leży przyczyna. Niestety w tej chwili nie
> mam czasu na szersze poszukiwania - jakbym znalazł informacje na ten temat -
> oczywiście dam znać.

> [...]

Moze kiedyś tak było. Moje jądra 2.4.26 (self-compiled z źródeł debianowych)
i 2.4.27 (oryginalne z sarge'a) routują, właśnie sprawdziłem kombinację
trzy maszyny i jednocześnie trzy podsieci 10.100., 10.101 i 10.102 z różnymi trasami:

100) układ gwiazdy (fizyczny)

   m1 -\
        sw1 - sw2 - m3
   m2 -/

i dwa układy z wymuszonym routowaniem:

101) m1<->m2<->m3
102) m1<->m3<->m2

Wszystkie kombinacje połaczeń są OK (traceroute i tcpdumpy pokazują właściwe MAC-i i hopy).