Debian i vesa-tng

Witam

Powyzsza latka nalozyla sie bez zadnego bledu na kernel 2.6.13.2. Kompiluje
sie bez problemu jako modul i wkopilowuje sie sie w kernel. Slowem bajer.
Sam kernel tez chodzi znakomicie. Z analizy logow wynika ze karta wykrywana
jest jako zgodna z VESA 3.0. Po starcie systemu w katalagu /dev jest
urzadzenie fb0. Jest tez widoczne w proc. Tylko jeden drobny problem.
Na ekarnie wciaz mam tryb 80x25 znakow. Wywalilem vga= jak kazali w opisie.
Dodalem video: i dalej to samo.  Jedyne czego nie zrobilem to nie wywaliem
initrd poniewaz korzystam z raid i nie chce wszystkiego wkopilowywac w jadro.
Zreszta definicja raid (UUID partycji) jest wlasnie w initrd z zatem musi
zostac.

Jak skorzystac z tego fb bo juz mnie cos trafia (caly dzien zmagan).