serwer na Sarge

Witam Zawsze Pomocną Listę!

 "Postawiłem" serwer na Sarge, tzn,: Apache, postfix, php, mysql (do
 niego się jeszcze nie logowałem) już działają i w miarę dobrze (tzn.
 robią co ja chcę).

 I mam pytanie następujące: co jeszcze przydałoby sie zainstalować? Co
 muszę zainstalować żeby logować się zdalnie via SSH? (telnet działa,
 ale tak mogę tylko w obrębie sieci lokalnej).

 I drugie też ważne zapytanie: czy z pliku passwd starego serwera mogę
 wkleić informacje o wybranych użytkownikach? analogicznie z plikiem
 shadowpass, group i shadowgroup?

 A trzecie to dla Was pewnie bułka z masłem: dlaczego telnet nie
 wpuszcza użytkownka root na sewer? gdzie mogę to zmienić? bo na
 starym serwerze (woody) tego nie znalazłem.

 Z góry Wielkie Dzięki za pomoc

Pozdrawiam,
Marcin Walka