Re: fonty konsolowe - przełączanie (jak???)

Dnia Wed, Sep 14, 2005 at 06:48:15PM +0200, matis napisał(a):
> wchodzisz w /etc/console-tools/config i tam masz plik fonty w którym
> są ustawienia do tego programu. Pamiętaj żeby kodowanie dobrze ustawić, a
> nazwę czcionki podajesz jako jedną z folderu /usr/share/consolefonts (tylko
> oczywiście bez rozszerzeń).  Nie jestem pewien czy to będzie działać ale
> możesz spróbować ;)

Działa... połowicznie.
Tzn. mogę albo uzywać języka polskiego, albo reboot i duńskiego.

W /etc/console-tools/config jest tak:

APP_CHARSET_MAP=iso02
APP_CHARSET_MAP_vc1=iso02
APP_CHARSET_MAP_vc2=iso02
APP_CHARSET_MAP_vc3=iso01
APP_CHARSET_MAP_vc4=iso02
APP_CHARSET_MAP_vc5=iso02
APP_CHARSET_MAP_vc6=iso02

SCREEN_FONT=lat2-sun16
SCREEN_FONT_vc3=lat1-16

W-g teorii to powinno załatwić problem - tylko na konsoli tty3 iso1 i
fonty iso1. Niestety w praktyce to nie działa - albo zahaszuję
SCREEN_FONT_vc3=lat1-16 i używam j.polskiego, albo zahaszuję
SCREEN_FONT=lat2-sun16 i używam języka duńskiego.
Jeśli jest j.w. to działa globalnie opcja fontów ostatnio ładowanych
(czyli zależy w jakiej kolejności wpiszę).

Co ciekawe nie da się tego załadować poprzez np. export z poziomu usera
- albo wszędzie tak, albo siak. Mogę załadować z poziomu usera
klawiaturę (co zmieni mi automatycznie klawiaturę dla całego
systemu!!!), ale nie mogę załadowac z poziomu usera fontów.
W starszych systemach działało setfont (opisywane w różnych HOW-TO
własnie jako panaceum na taki problem), w sarge już tego nie ma,
a nie wiem, co jest ekwiwalentem.

Nic to, zawsze jakiś postęp ;-)

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~
      _ *\      *\ ~~~~~~~~~~~GG:6509957, Tleen~~~~~~~