PHP - problem

Witam!

Kolega polecił mi polecenie

apt-get install phpmyadmin mysql-server-4.1

jako najłatwiejszy sposób zainstalowania php oraz mysql, jak również
postawienie u siebie apache'a.

Rzeczywiście wszystko ładnie pięknie, ale mam mały problem -
skrypty PHP nie są wykonywane przez apache2 - pokazuje się okno Zapisz
jako. Wcześniej instalowałem to wszystko

apt-get install phpmyadmin mysql-server

i wszystko grało. Teraz po zmianach (apache2 jest instalowany zamiast apache
podczas użycia tego polecenia oraz mysql-server zależy na mysql-server-4.1 ale
jest z nim w konflikcie) PHP nie działa u mnie.

Szukałem informacji ale nic nie znalazłem, prosiłbym bardzo o pomoc!

pozdrawiam,
Mateusz Linda