problem z zaleznosciami - jak to obejsc

Witam, problem jest nietypowy:
Usiluje zainstalowac program (grass) z paczki debiana na ubuntu. Dlaczego
akurat ubuntu? Nie ja o tym decyduje. Zeby zainstalowac grass-a trzeba dodac
kilka innych pakietow (rozne biblioteki), nie byloby w tym nic strasznego
gdyby nie problem zaleznosci w dwoch przypadkach. Zaleznosci nastepujacej:
The following packages have unmet dependences:
  libhdf4g: depends: libc6 (>=2.3.2.ds1-21) but 2.3.2.ds1-20ubuntu4 is to be
installed

Nie bardzo chce zainstalowac libc6 takie jakie chce pakiet bo rozwale wszystko
inne.
W zwiazku z tym moje PYTANIE: wjaki sposob i czy mozna w miare prosto
zmodyfikowac zaleznosci pakietu  libhdf4g zeby "zobaczyl" libc6 z ubuntu?

Na googlach jakos mi nic nie wychodzi a nie wiem jak moj problem ma sie do
budowania paczki debiana (nie chce tego budowac od zera bo moze byc wiecej
probemow).

Pozdrawiam serdecznie

Zbyszek