Re: Nie smiejcie sie:Lacze sie z Tepsa przez ppp? ale...

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Pawel Zbierski napisze:

> Jestem poczatkujacym (calkiem raczkujacym) uzytkownikiem Debiana (i Linuxa w
> ogole)? wiec nie smiejcie sie (za bardzo) z moich lamerskich problemow =)
> Problem jest nastepujacy:
> Probuje sie polaczyc z Tepsa przez modem (ppp). Wydaje mi sie? ze wvdial
> ustawiony dobrze (oj? probowalem juz i przez wvdial i pon i kppp ...). W
> ?etc?resolv.conf sa wpisane nameservery (194.204.159.1 194.204.152.34). Po
> diodach modemu i tym co mi wvdial?a potem pppd wypisuje? widze? ze
> polaczenie gra. Tyle ze Mozilla (np) zachowuje sie? jakby polaczenia w ogole
> [...]

Poza kodowaniem? ;)

Żeby pomóc zdiagnozować twój problem przydałoby się więcej
istotnych informacji. W momencie, kiedy -jak mówisz- wygląda
już na to, że połączenie jest ustanowione, wydaj na konsoli polecenia:

1. /sbin/ifconfig ppp0
2. /sbin/route -n
3. ping -c 1 www.onet.pl
4. ping -c 1 66.249.85.99

efektów działania pierwszego nie musisz przeklejać, jeśli będzie to coś sensownego
(czyli praktycznie cokolwiek); z drugiego wystarczą kolumny:
Destination/Gateway/Flags i Iface; co do trzeciego i czwartego, to po prostu
napisz czy działają...

Jacek Kawa