Przegrzany procesor?

Witam listę!
Moje pytanie nie dotyczy Debiana, ale mam nadzieje, ze ktos mi pomoze.
U mojego kumpla w kompie stanal cooler, po paru minutach poczul dziwny
zapach. wylaczyl komputer, procesor byl bardzo nagrzany. Po ostygnieciu
wlaczyl komputer. Procesor zostal wykryty, ale system wlacza sie 15 min i
kazde zadanie wykonuje bardzo dlugo. Czy mozliwe jest zeby procek byl
walniety? Przypominam ze system startuje i w tym momencie zaczyna zwalniac.
Strasznie mieli mu dysk. Nie wiem czy nie namieszal czegos w systemie.
Jezeli ktoś z Was spotkal sie z podobnym problemem prosze o pooc.
pozdrawiam
Krzysiek
P.S. Aha gosciu ma Win XP