Re: bezwzgledna sciezka do pliku

Dnia 24-07-2005, nie o godzinie 17:03 +0200, Miroslaw Kwasniak
napisał(a):

> http://groups.google.pl/group/comp.unix.programmer/browse_thread/thread/9777d911305dcb07

hmm jest tam skrypt który robi to co chciałem ale dziwne to trochę jak
dla mnie. Wydaje mi się że oszyfrowywanie bezwzględnego położenia pliku
jest dość podstawową rzeczą i powłoka pewnie często musi to robić
(wewnętrznie) więc powinno również być polecenie (buildin) które zwraca
bezwględną ścieżkę. A nie żeby trzeba było takie sztuczki/skrypty robić.
Czy może się mylę?
readlink -f jest w sumie tym czego szukam ale i tak dziwię się że to
jest w coreutils a nie w bashu i że to dopiero niedawno się pojawiło..
(wcześniej ludzie tego nie potrzebowali??) i że nie ma ani słowa o tym
na stronie gnu.org... (no chyba że ja szukać nie umiem)

Marek Langiewicz