Problem z autostart i Etermem

Witam
Jestem poczatkowym uzytkownikownikiem Debiana i Linuxa w ogole.Na liscie
Debiana tez jestem oczywiscie po raz pierwszy.
To tyle tytulem wstepu:)
Mam dwa pytania
1.Chodzi mi o automatyczne uruchamianie (konkretnie Eterma).W pliku
/usr/share/Windowmaker/autostart.sh dopisuje na koncu
exec /usr/bin/Eterm (zarowno z "&" jaki bez "&" na koncu) i nie
dziala.Czytalem gdzies w necie ze plik autostart powinien sie znajdowac w
/home/_ja_/GNUStep/Library/Windowamker.U mnie  tam go nie ma.
2.Pytanie to dotyczy juz stricte Eterma.Chcialbym powiekszyc czcionke w
oknie.Czcionka 4 (9x15) jest dla mnie za mala.Gdy w menu ustawiam sobie
czcionke 5 (15x20) powieksza mi sie automatycznie cale okno,chcialbym
zwiekszyc tylko czcionke bez powiekszania rozmiarow okna.Gdy zapisuje te
ustawienia z czcionka 5 w   menu>>ThemeSettings  i menu>>UserSettings,
zamykam Eterma to potem nie chce mi sie on wlaczyc.Aby go wlaczyc musze
wykasowac pliki user.cfg i theme.cfg w  /home/_ja_/.Eterm/themes/Eterm
/to by bylo na tyle.Za pomoc z gory dziekuje.
**przepraszam za brak tematu w poprzedniej wiadomosci**
Pozdrawiam
Michal

--
Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/