Re: bootowanie z Gruba w Sarge

05-07-15, marcin palczewski <marcin.tryb-tekstowy@gazeta.pl> napisał(a):
> Witam
>
> Niedawno zainstalowałem sobie Debian Sarge z płyt .
> Jako bootmanager był Grub na partycji root hda6 nie w  mbr . Nie
> zrobiłem dyskietki startowej .
>
> Działało sobie 3 tygodnie i teraz po wybraniu tej partycji mam :
> "GRUB"
>
> i koniec . Myślałem to naprawić bootując sie z Knoppixa i chroot na
> zamontowaną partycję z Sarge . Jednak nie dałem rady "Permission denied"
> przy zapisywaniu i nie mozna znaleźć /boot.
>
> W związku z tym mam pytanie :
>
> Jak naprawić uszkodzony boot z Gruba ?
> [...]
temat walkowany tysiac razyu.

ja robie to tak:
htpp://damnsmalllinux.org -> wypalam (moze byc tez knoppix)
uruchamiam z plyty
Jesli utracony system ma 2.4 to pisze
#lilo -r /mnt/twoja_partycja_chrootowana
voila

Na jadrze 2.6.x z udevem trzeba podmontowac chrootowany /dev/ pod
/dev/ lokalny i wtedy zrobic chroota do utraconego systemu i pisac
normlanie lilo.

Wojciech Ziniewicz             | wojciech.ziniewicz@gmail.com