php4-mysql i mysql 4.1

Witam,

ii  php4-common    4.3.10-15      Common files for packages built from the php
ii  php4-mysql     4.3.10-15      MySQL module for php4
ii  mysql-server-4 4.1.11a-4      mysql database server binaries
ii  libmysqlclient 4.0.24-10      mysql database client library
ii  libmysqlclient 4.1.11a-4      mysql database client library

na Debianie Sarge mam zainstalowany mysql-server-4.1,
php4-mysql, libmysqlclient12 oraz libmysqlclient14.

Pakiet php4-mysql korzysta z biblioteki libmysqlclient12,
a z kolei ta nie bardzo potrafi się dogadać z MySQLem z serii
4.1.x (nie potrafi się zautoryzować z nową wersją haseł).

Wygooglałem podobny problem, jednak dotyczący niższych wersji:
http://www.nemein.com/people/piotras/php4_and_mysql_extension.html .
Próbowałem przeprowadzić podobną operację (skompilować ręcznie moduł
mysql do php), jednakże proces ten kończy się niepowodzeniem.

Nie znalazłem nigdzie portu php4-mysql korzystającego z
libmysqlclient14, jak więc obejść ten problem?
Zmiana haseł na stary, kompatybilny format, jest jednym z rozwiązań,
ale mało wydajnym i nieeleganckim ;) Czy jest jakieś inne?

Mateusz Biliński "Myszor" (Wrocław)
mkmyszor @tlen.pl
Registered Linux User #217217