problem z logowaniem i kszaczasty syslog

Witam. Od wczoraj w nocy zrobil mi sie na mojej maszynie maly problem. Sprawa doryczy sie w sumie 2 niezaleznych maszyn bo wczesniej stało mi się to na innej maszynie. Komp sobie pracuje na pokładzie Debian 3.0 w unstable. W pewnym momencie syslog wskakuje mi na aktywna konsole - tj dostaje caly bierzacy listing na konsole, a w syslogu w tym momencie robia sie jakieś dziwne kszaczki. komputer zaczyna wariowac. Jedna z ciekawych dolegliwosci staje się to iż nie da sie zalogowac na userow innych niz root. Tj moze zle to okreslilem zalogowac sie da ale nie maja oni shela (wisi w powietrzu tuz przed pokazanim prompta z shella). Siedzialem dzis od rana i skrupulatnie studiowalem sysloga w poszukiwaniu jakiś 'nowotworowatych zmian' i poza tymi kszaczkami w momencie wysypywania sie nie ma nic. Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki. Na pewno to nie wina sprzetu, bo na 2 maszynie z zupelnie inna konfiguracja mam to samo.

pozdrawiam serdecznie

Piotrek Kielech