cbq.init problem

Witam,

Mam takie pytanie. Czy jest mozliwosc zagniezdzania regulek regulujacych pasmo przy wykorzystaniu skryptu cbq.init?
Potrzebuje zrobic bardzo prosta rzecz, a nie moge sobie dac z tym rady :(
Cel jest nastepujacy:
1. Podstawa to ograniczenie pasma na konkretnym interfejsie do symetrycznego 4 MB 2. Do tego interfejsu przypieta jest niewielka siateczka klasy 64 numerowej. I W RAMACH tych 4MB chcialbym indywidualnie sterowac pasmem poszczegolnych uzytkownikow. Podstawowy cel to to, ze suma zuzycia pasma poszczegolnych userow a tym interfejsie nie moze wyskakiwac poza ich wspolne 4MB.

Banalne jesli ktos potrafi poslugiwac sie tc z reki. Ja usiluje jednak do tego zmusic gotowca tj cbq.init. Nie wiem jak przyciac caly interfejs wiec przycinam go w taki sposob, ze pisze dla niego regulke typu 192.168.1.1/24 Nastepne regulki sa juz dla poszczegolnych userow. A wiec kazdy z nich ma osobna regulke dla swojego indywidualnego IP, np 192.168.1.10 Problem prawdopodobnie polega na tym, ze cbq durnieje jesli dwie osobne regulki dotycza tego samego numeru IP, nawet jesli pierwsza dziala dla calej podsieci, a druga dotyczy tylko jednego numeru IP. Wyglada na to, ze cbq wciaga poszczegolne skrypciki po kolei, alfabetycznie. Obie ww regulki niby dzialaja wspolnie ale.... 1. Jesli regulka dla 192.168.1.10 znajdzie sie wyzej na liscie alfabetycznej niz regulka dla 192.168.1.1/24 to user .10 jest jakby WYLACZANY z regulki dla calej klasy .1/24. Wszyscy inni userzy wpadaja do worka z regulki dla podsieci i sa przycinani prawidlowo, solidarnie do 4MB. A ten jeden numer 10 jest traktowany absolutnie oddzielnie. A wiec mam czesto taka sytuacje, ze cala podsiec "zjada" 4MB + ten jeden delikwent ktory wyskakuje poza ta klase swoje 512k - w sumie cala ta grupa wysyca 4,5MB a nie o to chodzi i nie za to placa ;) 2. Jesli regolka regula podsieci .1/24 jest na liscie wyzej to wszystko to co znajdzie sie pod nia na liscie a dotyczy numerow z jej klasy jest ignorowane.

Czy znacie moze jakis patent na to zeby albo przyciac interfejs na sztywno w inny sposob niz przycinajac jego podsiec po IP i wtedy regolki indywidualne nie krzaczyly by sie z regolka interfejsu? Albo zagniezdzic regolki indywidualne POD generalna regulka scinajaca wspolne pasmo do 4MB?

Od razu wyprzedze czesc odpowiedzi - HTB raczej nie wchodzi w rachube, akurat ten box pracuje na starym jajku 2.2.X, ipchainsach itd. I nie moge sobie pozwolic na zmiane tych zabytkow poki co.

Jakas pomocna dlon? ;)