Re: problemy z ssh

bieniu gras napisał(a):
> Witaj lista!
>
> Debian SID
> ssh OpenSSH_4.1p1 Debian-4
> w logach przy blednie wpisanym hasle dostaje
> Excess permission or bad ownership on file /var/log/btmp
> co z tym zrobic ... ???
a co pokazuje:
$ ls -l /var/log/btmp
??
U mnie:
-rw-rw-r--  1 root utmp /var/log/btmp

O ile dobrze pamiętam do btmp lecą informacje o nieudanych próbach
logowania. Nie pamiętam jak odczytać te informacje (plik jest binarny).
Google Ci odpowiedzą.

> a druga sprawa na innym serwerze zauwazylem ze komus jakims cudem
> udalo sie zalogowac poprzez ssh:
> OpenSSH_4.1p1 Debian-3
> na usera ftp
> sprawdzilem w /etc/passwd user ftp mial /bin/bash ... :(
> czyli oznacza to ze ktos wykorzystal luke w tym ssh v3 i sie wlamal
> co teraz ? :) hellp

Jeśli user ftp miał ustawiony shell na /bin/bash, jego hasło jest znane
a dostęp do ssh niezablokowany to ciężko to nazwać luką ssh... Swoją
drogą to bardzo dziwne ustawienie. U mnie ftp ma:
ftp:x:104:65534::/home/ftp:/bin/false
i zalogować się na niego nie sposób. Korzystałem z proftpd. Teraz dostęp
jest tylko przez sftp.

--
/// Szymon Nieradka
/// http://microbus.ssn.pl